Um artigo na revista International Journal of Inclusive Education, de maio de 2009.
mais sobre a revista no endereço:
http://www.informaworld.com/smpp/title~db=all~content=g911740792
Abstract:
This qualitative study was designed to investigate teachers' perceptions of the impact of inclusion of children with special needs on their classes. Twenty participants were randomly selected from the 25 teachers who had volunteered for the study. These teacher participants completed a survey which was composed of 62 items dealing with attitudes and perceptions, incentives for encouraging inclusion, and concerns from a classroom perspective. From these 20 participants, five teachers were then randomly selected for interviews. Findings revealed that some of the teachers' primary concerns were planning time, meeting the needs of all students, and ongoing professional development to respond effectively to the increasingly diverse needs of students in the classroom.
Participantes
- Amanda Queiroz Moura (Licenciatura em Matemática - Unesp)
- Catherrine Thiene Rossini (Licenciatura em Matemática - Unesp)
- Claudia Regina Boen Frizzarini (Licenciatura em Matemática - Unesp)
- Elielson Sales (Doutorando em Educação Matemática A imagem no ambiente informatizado enquanto elemento facilitador para o ensino de geometria com criança surda)
- Elizabete Leopoldina da Silva (Licenciatura em Matemática - Unesp)
- Eloísa Jussara de Souza Silva (Licenciatura em Matemática - Unesp)
- Lessandra Marcelly (Doutoranda em Educação Matemática)
- Miriam Godoy Penteado (Coordenadora)
- Renato Marcone (Doutorando em Educação Matemática)
- Vanessa Cintra (Doutoranda em Educação Matemática)
sábado, 30 de maio de 2009
Assinar:
Postar comentários (Atom)
Nenhum comentário:
Postar um comentário